Waarom PR tegenwoordig zo moeilijk is Tegenwoordig is PR relevanter dan ooit. We leven in een digitaal tijdperk waarin al het nieuws ter wereld voor iedereen beschikbaar is. Het valt niet te ontkennen dat technische vooruitgang PR heeft beïnvloed. De enige vraag die overblijft, is of technologische vooruitgang de industrie daadwerkelijk heeft geholpen of gekwetst. Onderzoek toont aan dat mensen meer geïnteresseerd zijn in negatief nieuws dan in positief nieuws, waardoor internet een gevaarlijke tegenstander van de PR-industrie wordt. Slechte recensies, harde kritiek of nepberichten kunnen sneller reizen dan echte, fatsoenlijke verhalen. Om te slagen in een tijd waarin de mediastroom vrijwel oncontroleerbaar is, moeten PR-professionals de controle over het vertellen van verhalen overnemen, moderne technologie gebruiken, nepnieuws bestrijden en eerlijke positieve dingen verspreiden. En net zo belangrijk: ze moeten ook kunnen anticiperen op een reputatiecrisis voordat deze zich voordoet. Het merkvertrouwen staat vandaag op een dieptepunt. Het lijkt erop dat elk bedrijf met trots de vlag van maatschappelijk verantwoord ondernemen voert, maar het publiek beseft heel goed dat niet elk bedrijf serieuze bedoelingen heeft. Het zijn PR-professionals in het veld die moeten kunnen aantonen dat er mensen en bedrijven zijn die het vertrouwen van het publiek verdienen. PR-professionals kunnen echter veel doen om aan de top te komen. Als u de juiste balans vindt tussen digitaal en persoonlijk, kan technologie u in staat stellen om sneller met meer mensen in contact te komen. Om het merkimago te verbeteren, moeten professionals fatsoenlijke media selecteren om mee te werken en goed doordachte berichten en verhalen produceren. Gebruik het snelle oordeel van het publiek in uw voordeel. Wees open en eerlijk tegen mensen om hun vertrouwen te winnen. Uw goede nieuws kan opvallen in een wereld van slecht nieuws als u het op de juiste manier presenteert. Omdat virale krantenkoppen zowel de media als het publiek blijven boeien, moeten PR-professionals zich tot het uiterste inspannen om te concurreren en te slagen. Het belang van het in stand houden van sociale marketing in tijden van crisis De pandemie van het coronavirus heeft gevolgen voor elke sector en merken bezuinigen snel op marketingactiviteiten. In het VK heeft 62% van de marketeers hun strategie gewijzigd, en slechts 14% van de marketingcampagnes loopt nu zoals gepland. Hoewel het verleidelijk kan zijn om in moeilijke tijden uw hoofd in het zand te steken, zijn er sterke aanwijzingen dat het stoppen met marketing in tijden van crisis uw merk op de lange termijn meer kwaad dan goed kan doen. Afhankelijk van hoe u reageert op de economische neergang, kan uw merk steeds kwetsbaarder worden voor kritiek en negatieve pers als u uw reputatie niet zorgvuldig beheert. Daarom moet u naar de publieke opinie luisteren. Naast standaardstatistieken zoals betrokkenheid, zijn er platforms beschikbaar om zowel positieve als negatieve gesprekken over uw merk online te volgen. Dit zal je helpen bepalen wie het meest invloedrijk is in de publieke opinie en wat ze zeggen. Dit helpt u het begin van een reputatiecrisis te voorspellen, waardoor u meer tijd heeft om een effectieve en consistente reactie voor te bereiden die uw merkimago beschermt. Er zijn veel manieren om uw merk zichtbaar te houden en consumenten betrokken te houden in elke economische situatie. Pas ze strategisch toe en u kunt sneller en productiever herstellen van de crisis, met hogere verkoopvolumes en zelfs een betere reputatie. Merken moeten aandacht besteden aan audiomarketing als consumenten thuis blijven Met de crisis en het regime van zelfisolatie wenden consumenten zich steeds meer tot mobiele telefoons om verbonden en geïnformeerd te blijven via sociale media, radio en podcasts. Halverwege maart zag de industrie bijvoorbeeld een hausse in podcasts met een toename van 30% in downloads. Daarnaast zien we een verschuiving in de focus van de inhoud. De keuze van het podcastgenre weerspiegelt de houding van luisteraars ten opzichte van de wereld om hen heen. We zien dat gebruikers tegenwoordig liever naar zelfhulppodcasts luisteren, en aangezien sportevenementen voor onbepaalde tijd worden geannuleerd of uitgesteld, zijn sportpodcasts ook populair gebleken. Consumenten wenden zich tot audio om de tijd te doden, en merken moeten hun marketingstrategieën heroverwegen om gebruik te kunnen maken van deze media. Met veranderend consumentengedrag en toenemende betrokkenheid biedt de groei van de audiomarkt een unieke omgeving voor merken om relevant te blijven en de aandacht van de consument te trekken. En hoewel het huidige klimaat uitdagend is, zullen merken die met succes voldoen aan nieuwe consumentenwensen, in een betere positie verkeren naarmate de crisis afneemt. Laat PR-mythen je niet afschrikken van een betere branding In de afgelopen 17 jaar heb ik keer op keer moeten uitleggen wat PR is. De meesten begrijpen het concept niet en begrijpen de praktijk niet. Als gevolg hiervan beginnen er grote mythen te verschijnen die het beroep beïnvloeden. Om sterke PR-partnerschappen op te bouwen en succesvolle campagnes voor uw merk uit te voeren, is het belangrijk om mythes uit de branche te begrijpen. Ik wil graag vijf veelvoorkomende PR-mythes wegnemen die kunnen voorkomen dat u de vruchten plukt van branding. We kunnen geen hulp vragen om media-aandacht te krijgen Misschien was dit eerder het geval, maar tegenwoordig kunnen PR-specialisten gemakkelijk contact opnemen met journalisten, maar op één voorwaarde. Het idee dat een PR-specialist op elk moment een journalist kan vragen om verslag uit te brengen over de activiteiten van zijn bedrijf, alleen omdat hij hem kent, is volkomen onjuist. Het enige dat de aandacht van een journalist zal trekken, is een waarachtig en waardig verhaal. Een PR-man is een propagandist Het idee dat PR-mensen slechte verhalen manipuleren en er goede van maken, is ook onjuist. PR-professionals zijn geweldige verhalenvertellers. De echte rol van een goede PR-specialist is om bestaande informatie te gebruiken en de meest aantrekkelijke en interessante aspecten ervan te vinden, en niet met nieuws te komen dat het publiek slim bedriegt. De taak van een PR-specialist is gewoon persberichten schrijven en met de media werken Het creëren en verspreiden van nieuws is een belangrijk onderdeel van elke PR-strategie, maar een PR-professional moet het merk vanuit verschillende perspectieven bekijken (marketing, verkoop, leiderschap, enz.). Het identificeert de doelgroep van een merk, hoe ze informatie consumeren, en plaatst relevante informatie met een oproep tot actie. PR-mensen komen gratis naar feestjes Een van de vele PR-mythen portretteert PR-professionals als vrolijke extraverten. Als je erin gelooft, ben je niet bij de besten geweest. Sterker nog, als het om evenementen, beurzen en feesten gaat, is netwerken op een evenement essentieel. Desalniettemin krijgen PR-specialisten meestal geen uitnodigingen, ze moeten zelf contacten zoeken om relaties te ontwikkelen. PR is moeilijk te beoordelen Het enige deel van PR dat niet kan worden gemeten, is de langetermijnimpact die branding heeft voor uw bedrijf. PR is meer dan een advertentiecampagne of marketingmateriaal. Het doel van PR is om het algemene bewustzijn te vergroten en de aandacht van het publiek te trekken, wat meetbaar is. Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden. E-mail: info@webdevelopmentapp.com BE: +32 499 41 46 24 Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie |
https://webdevelopmentapp.com/nl/ |
